Wim De Schutter moet Bordeauxwijnen op Belgische markt verder promoten

Wim De Schutter wordt de nieuwe Marketing Consultant België voor de Bordeauxwijnen. De Schutter neemt zijn functie meteen op en start deze maand al. In deze nieuwe functie voor de Belgische markt, zal hij kunnen terugvallen op zijn jarenlange ervaring in de marketing, handel en ontwikkeling van high end merken.

Als schakel tussen de CIVB (Conseil Interprofessionnel du Vin de Bordeaux) en de Belgische markt, zal Wim De Schutter verantwoordelijk zijn voor de ontwikkeling en de promotie van de marketingstrategie van de Bordeauxwijnen bij de sleutelspelers en staat hij in voor het welslagen van de marketingacties van de CIVB. Andere taken zijn het op de hoogte houden van de CIVB van de ontwikkelingen op de Belgische markt, de coördinatie van de acties van de Wijnschool en van de communicatiebureaus in ons land. Wim De Schutter wordt ook de eerste contactpersoon voor de wijnprofessionals en de verschillende partijen uit de distributie, zoals importeurs, verdelers, horeca-uitbaters...

Voordien was de 39-jarige Wim De Schutter Marketing Directeur Belux bij Nespresso. Hij kreeg er een echte passie voor gastronomie en wijnen te pakken en ontwikkelde er verschillende gastronomische platformen met gerenommeerde partners. Daarvoor ontwikkelde hij zijn talenten bij verschillende marktleiders uit de premium FMCG-markt zoals AB Inbev, Danone en Ferrero.
De Schutter behaalde een MBA Marketing Management aan de Vlerick Business School en een Master in de Communicatiewetenschappen aan de Katholieke Universiteit Leuven. Hij sloot zijn academisch parcours af met een Master in Marketing aan de ‘Ecole de Management’ in Lyon toen hij voor Danone werkte.

Wim De Schutter / Foto CIVB