Brussels Airlines wint prestigieuze prijzen voor het wijnaanbod aan boord
​Brussels Airlines heeft twee prestigieuze prijzen in de wacht gesleept voor het wijnaanbod in Business Class. Tijdens een blinde tasting in New York heeft Global Traveler Brussels Airlines de eerste plaats gegeven in de categorie ‘Top Red Wine in International Business Class’ en de derde plaats voor ‘Top International Business Class Wines on the Wing’ tijdens de Wines on the Wing-competitie.
Brussels Airlines serveert ongeveer 900 flessen wijn per label per maand. Dat klinkt misschien veel, maar in vergelijking met grotere luchtvaartmaatschappijen gaat het nog steeds over relatief kleine hoeveelheden. Dit laat Brussels Airlines toe om te werken met unieke, kleinere wijndomeinen.
"Onze strategie op langeafstandsvluchten is om een ervaring aan te bieden zoals in een boetiekhotel, maar dan in de lucht. Onze wijnkaart past ook in die filosofie. We werken met kleine, onafhankelijke wijndomeinen en we proberen om een zeer gevarieerde wijnkaart te maken met zowel klassieke, Franse wijnen als met unieke, bijzondere wijnen. Op die manier kunnen passagiers kiezen tussen iets wat ze al kennen of om nieuwe smaken te ontdekken. En uiteraard, als Belgische luchtvaartmaatschappij, hebben we ook regelmatig een Belgische wijn op de kaart staan", zegt Philip Mortier, Inflight Product Manager, Brussels Airlines.
Om de wijnkaart samen te stellen, proeft een team van experts meer dan 200 wijnen tijdens een tweedaagse tasting. Er worden wijnen geselecteerd voor 15 verschillende categorieën. De wijnkaart verandert regelmatig en de wijnen passen bij de menu’s, ontworpen door Belgische sterrenchefs. In totaal worden 24 wijnen geselecteerd per jaar voor de wijnkaart in Business Class op langeafstandsvluchten.
Deze strategie voor een gedistingeerde wijnkaart bleef niet onopgemerkt. Tijdens het Wines on the Wing-wijnonderzoek van 2024, won Brussels Airlines in twee categorieën: Top Red Wine International Business Class, met Château Clement- Pichon Cru Bourgeois Supérieur Haut Médoc 2018. De tweede categorie is Top International Business Class Wines on the Wing, waar Brussels Airlines de derde plaats behaalde.